Spoločnosť Meta testuje nový bonusový program pre Threads vlákien s cieľom stimulovať rast

Spoločnosť Meta skúša nový spôsob, ako podporiť svoju aplikáciu Threads podobnú Twitteru, a to prostredníctvom nového programu, v rámci ktorého niektorí tvorcovia dostanú za svoje príspevky odmenu.

Ako uviedol portál Business Insider, spoločnosť Meta v súčasnosti skúša „bonusový program Threads“, aby udržala populárnych používateľov, ktorí do aplikácie prispievajú.

Podľa BI:

„Oprávnení tvorcovia môžu zarábať peniaze z obsahu Threads na základe „výkonu“ príspevkov alebo „počtu príspevkov“ zdieľaných v aplikácii. Príspevky v aplikácii Threads s „menej ako 2 500 oprávnenými zobrazeniami“ nemajú nárok na výplatu.“

Ide teda o to, aby tí, ktorí zverejňujú pútavý obsah, ho zdieľali častejšie, a to poskytovaním peňažných stimulov, čo je podobné tomu, ako Meta v počiatočných fázach rozvíjala aj Reels.

Podľa Instagramu je program Threads Bonus v súčasnosti iniciatívou len pre pozvaných, pričom k účasti je prizvaný obmedzený počet tvorcov Threads.

„Ak ste pozvaní, dostanete vyskakovacie upozornenie a pozvánku, ktorá sa zobrazí na vašom profesionálnom paneli v aplikácii Instagram. Keď sa pre vás stane bonus Threads dostupný, budete musieť nastaviť bonusy na Instagrame pred uplynutím platnosti nároku. Uistite sa, že ste si nastavili verejný profil Threads.“

IG tiež upozorňuje, že podrobnosti bonusového programu „sa môžu líšiť v závislosti od užívateľa“.

Inými slovami, podrobnosti ešte nie sú úplne dotiahnuté a Meta si zachováva určitú mieru flexibility, pokiaľ ide o stimuly, ktoré ponúka jednotlivým pozvaným. Mohol by to však byť ďalší spôsob, ako podnietiť väčší rast tým, že sa k aplikácii ešte viac pripoja špičkoví tvorcovia.

A práve teraz aplikácia Threads pravdepodobne potrebuje podporu.

Hoci aplikácia zaznamenala rýchly rast a po svojom spustení v júli minulého roka sa jej počet používateľov zvýšil na 130 miliónov, táto dynamika sa spomalila, zatiaľ čo X (bývalý Twitter) si zrejme udržal svoju základňu používateľov, čo ukazuje, že Threads sa napriek počiatočnému záujmu na trhu sociálnych sietí v reálnom čase príliš nepresadil.

Hoci Threads dosiahol 130 miliónov mesačných používateľov, v októbri, len tri mesiace po spustení, dosiahol 100 miliónov. Teraz máme za sebou 9 mesiacov a za ten čas sa služba Threads stala dostupnou vo viacerých regiónoch, najmä v Európe, kde by podľa mojich odhadov mala mať ďalších 25 miliónov používateľov.

Hoci teda aplikáciu používajú ľudia, nezaznamenáva práve rýchlu expanziu, pričom vďaka využívaniu IG má Threads výrazný náskok aj na iných nových platformách, čo oslabuje jej porovnateľný výkon.
Víziou spoločnosti Meta je, že Threads sa nakoniec stane ďalšou aplikáciou s miliardou používateľov, čím Meta získa ďalší významný nástroj vo svojom arzenáli sociálnych médií. Threads sa však výrazne odklonil od svojej čistej alternatívnej cesty Twitteru tým, že sa vyhol politickému obsahu a niektorým spravodajským príbehom v nádeji, že sa stane pozitívnejším používateľským zážitkom.

V tomto zmysle sa Meta snaží urobiť z Threads anti-X, na rozdiel od toho, aby kopírovala to, čím bol Twitter, aj keď sa zdá, že väčšina používateľov Threads od tejto aplikácie v skutočnosti chce. Ak k tomu pripočítame skutočnosť, že Meta dopĺňa svoj algoritmus Threads o preferencie založené na aktivite ľudí na IG, stále to nie je magnetický ani intuitívny používateľský zážitok. Je to dostatočne dobrá náhrada Twitteru v mnohých aplikáciách, ale v skutočnosti neponúka rovnakú hodnotu ako kedysi Twitter na vrchole.

Hoci aj to je zrejme súčasťou plánu, keďže šéf Instagramu Adam Mosseri pravidelne zdieľa svoje úvahy o tom, čo podľa neho aplikácia potrebuje na rast, čo si bežný používateľ zvyčajne nemyslí.

Možno to funguje a Meta len zatiaľ nezverejnila žiadne ďalšie údaje o používaní, takže sa to neodráža v číslach, ktoré môžeme vidieť. Zdá sa však, že Threads sa nepodarilo presunúť mnohé komunity z X a že zatiaľ nezaznamenáva výraznejší presun.

Naozaj je ťažké presne posúdiť, kde sa Threads nachádza na základe alternatívnej vízie spoločnosti Meta, pretože hoci ho logicky porovnávame s X, opäť to nemusí byť to, čo si Meta myslí.

Možno sa Meta pozerá na vec z dlhodobejšieho hľadiska a buduje Threads ako náhradu za X s myšlienkou, že prípadný hlavný rast aplikácie nastane po tom, ako sa Elonov projekt sociálnych médií v určitom okamihu zrúti sám do seba.

Čo sa ešte stále môže stať, alebo je Meta jednoducho presvedčená, že keď sa X rozčuľuje, čoraz viac používateľov bude mať jednoducho plné zuby neustálych hádok, ako sa to stalo na Facebooku, a bude sa snažiť prejsť na alternatívne, menej stresujúce aplikácie.

Nevieme, ale zdá sa, že Meta musí urobiť niečo, aby stimulovala rast počtu vlákien, ak chce opäť nabrať dynamiku.

Mám otázku
💬 Potrebujete pomôcť?
Chat
Dobrý deň 👋
Ako Vám pomôžeme? 🧑‍🚀