Social Media marketéri sa musia viac zamerať na zábavu

Najväčším posunom v marketingu sociálnych médií za posledných päť rokov neboli len krátke videá alebo dokonca vývoj generatívnej AI. Kľúčovým vývojom z marketingovo špecifického hľadiska bol posun od interakcie k priamej zábave.

Teraz by ste, samozrejme, mohli tvrdiť, že zábava bola vždy kľúčovým prvkom marketingu. Ale v začiatkoch sociálnych médií bolo ústredným zameraním značiek podnecovanie interakcie a zvyšovanie angažovanosti zameraním sa na cieľovú skupinu a výsledok mal byť priamy kontakt.

Implementáciou algoritmov sa na to značky zameriavali ešte viac, pretože viac komentárov a hodnotení Páči sa mi viedlo k väčšiemu dosahu. A zatiaľ čo zapojenie je stále dôležitým faktorom, samotné platformy sa teraz posúvajú nad rámec vyvolávania lajkov a komentárov a namiesto toho sa zameriavajú na čas strávený v každej aplikácii.

Môže za to TikTok?

Meta po celé roky vládla sociálnym médiám a ako taká diktovala trendy a normy, ktoré riadili interakciu používateľov. Meta sa naučila, že komentáre a interakcie boli to, čo nútilo používateľov zotrvať, takže jej algoritmus uprednostňoval príspevky, ktoré mali čo najviac interakcií.

Čo neúmyselne podnietilo viac rozdeľujúcich a argumentatívnych záberov, pretože obsah, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou vyvolá odozvu, je ten, ktorý vyvoláva vysokú emocionálnu rezonanciu. Radosť, strach a hnev sú kľúčové emócie, ktoré vyvolávajú reakciu, a nie je prekvapením, že algoritmický posun viedol k tomu, že sa stali hlavnými hnacími silami online aktivít.

TikTok však zmenil paradigmu a zmenil spôsob, akým teraz fungujú všetky platformy.

TikTok namiesto toho, aby sa spoliehal na interakcie, zameral sa na strávený čas a z každého klipu zobral viac ukazovateľov, aby potom spresnil odporúčania ďalšiemu publiku.

TikTok v podstate preorientoval maticu sociálnych médií na zábavu. Čo je naozaj veľká vec, pretože skutočné „sociálne“ aspekty, na ktoré sa dlho zameriavali, sú teraz odsunuté na vedľajšiu úroveň.

A to tiež znamená, že marketingové stratégie sociálnych médií je potrebné postupne preladiť.

Neveríš mi? Čítaj ďalej a ja ta presvedčím!

Čo poviete na to, že 50 % obsahu, ktorý používatelia vidia na Instagrame, teraz prichádza prostredníctvom odporúčaní AI?
Toto nie sú príspevky od vašich priateľov a rodiny a nejde o obsah z účtov, ktoré ste sa rozhodli sledovať. Instagram sa tiež až tak nezaujíma o to, či prinesú lajky a komentáre, kľúčovým meradlom je, ako dlho sa budete pozerať a ako rýchlo prejdete na ďalší príspevok (alebo nie).

Využitie Facebooku sa tiež zvýšilo a 30 % obsahu, ktorý používatelia vidia na Facebooku, teraz prichádza prostredníctvom rovnakého systému odporúčaní AI.

Kľúčovou úvahou je však toto: Zatiaľ čo čas strávený na Facebooku sa v dôsledku týchto aktuálnych odporúčaní zvýšil, tvorba a zapojenie naďalej klesá, pričom na Facebook aj Instagram prispieva menej ľudí ako v minulosti.

Platí to najmä medzi mladším publikom, pričom je pozoruhodné, že používanie príbehov na Instagrame tiež klesá, a to o viac ako 10 % oproti predchádzajúcim úrovniam.

Ľudia trávia viac času náročnosťou videoklipov odporúčaných umelou inteligenciou, ale je čoraz menej pravdepodobné, že budú komentovať a zapájať sa aj mimo pozerania. Sociálne médiá ako také sú čoraz menej sociálne a sú skôr ako tradičné médiá s interaktívnymi prvkami.

Z marketingového hľadiska je potrebné zvážiť, že možno budete musieť posunúť svoje zameranie v súlade s tým, a to tak, že sa posuniete od príspevkov, ktoré vyvolávajú komentáre, a v dôsledku toho viac k čistej zábave.

Spúšťanie zapojenia je už dlho kľúčovou zásadou marketingu sociálnych médií, pretože ako už bolo uvedené, algoritmy platforiem uprednostňujú obsah, ktorý generuje priamu odozvu. Teraz sa však prakticky každá platforma čoraz viac prispôsobuje strávenému času, ktorý prichádza väčšinou prostredníctvom krátkych videí.

A v tomto scenári vyhráva najzábavnejší obsah, nie príspevky, ktoré podnecujú používateľov k myšlienkam.

A keď vezmete do úvahy aj vzostup generatívnej AI, je pravdepodobné, že sa to stane ešte viac stredobodom záujmu, pretože zatiaľ čo generatívne nástroje AI dokážu vytvárať obrázky, texty a videoklipy podobné ľuďom, to, čo nedokážu vymyslieť, je skutočne kreatívne koncepty, alebo prinajmenšom nie je také ľahké podnietiť ich, aby vám dali takéto nápady, bez toho, aby ste mali vlastný koncept.

Bez ohľadu na to sa však nástroje AI používajú čoraz viac. Čo by v skutočnosti mohlo ešte viac zvýšiť hodnotu skutočne jedinečných a zaujímavých konceptov medzi rastúcim prílivom minulých nápadov, ktoré systémy umelej inteligencie vyvrátili.

Zábava a zvyšujúci sa čas strávený s vaším obsahom sú v podstate to, čo zvýši dosah v sociálnych aplikáciách, keďže platformy sa v súlade so správaním používateľov posúvajú ďalej od svojich sociálnych koreňov.

Minulé osvedčené postupy vrátane rôznych návnad na zapojenie, hashtagov, výziev na akciu, to všetko bude menej dôležité, pretože sa viac platforiem presunie a zameria sa na odporúčania AI.

Mám otázku
💬 Potrebujete pomôcť?
Chat
Dobrý deň 👋
Ako Vám pomôžeme? 🧑‍🚀