6 tipov na marketing v roku 2024

Čo potrebujete vedieť, aby bol váš marketing platených médií pripravený naplno?

1. Preskúmajte a zrevidujte Google Tags

Ak sa pri sledovaní konverzií spoliehate na Google Tags, túto zmenu by ste nemali ignorovať.

V januári 2024 spoločnosť Google vykonala aktualizáciu „Consent Mode“ pre Google Tags, ktorá bude mať zatiaľ vplyv na všetkých obchodníkov, ktorí prevádzkujú reklamy zamerané na používateľov v Európskom hospodárskom priestore (EHP).

Táto aktualizácia vyžadovala, aby marketéri prijali opatrenia do marca 2024, aby mohli naďalej používať funkcie personalizácie reklám a remarketingu v reklamách Google.

Jednoducho povedané, režim súhlasu bude potrebné aktualizovať tak, aby upravil svoje správanie pri sledovaní na základe toho, ako používateľ interaguje s bannerom súhlasu na webovej stránke.

2 nové parametre zavedené do „Consent Mode“ sú:

ad_user_data: Tento parameter riadi, či sa údaje používateľa môžu odosielať spoločnosti Google na reklamné účely
ad_personalization (personalizácia): Tento parameter riadi, či je možné pre používateľa povoliť personalizovanú reklamu (remarketing)

Majte na pamäti, že sa v roku 2024 budeme musieť cítiť komfortne s nedokonalými údajmi kvôli nariadeniam o ochrane osobných údajov.

2. Urobte z influencerov súčasť svojho marketingového modelu

Malí aj veľkí influenceri sú úžasným zdrojom, ktorý máte na dosah ruky, len pokiaľ sa vaše publikum zhoduje.

Dokonca aj značky s niekoľkými tisíckami sledovateľov môžu využiť marketing influencerov na to, aby dosiahli veľké zmeny a presadili sa na trhu.

Vydajte sa na lov a nájdite najlepších influencerov vo vašom priestore. Potom zistite náklady na akvizíciu (CPA) pri spolupráci s každým z nich (pretože sa musíte influencerom, najmä tým väčším, nejakým spôsobom osvďačiť).

Na základe toho môžete vytvoriť obojstranne výhodné partnerstvo, ktoré vám prinesie viac potenciálnych zákazníkov, zatiaľ čo influencerovi prinesie príjem.

3. Strategická správa publika na viacerých platformách

Rok 2024 je rokom, keď si osvojíte stratégiu riadenia publika, a to ako z komplexného hľadiska, tak aj v rámci jednotlivých platforiem.

To znamená, že pred budovaním publika musíte na vysokej úrovni pochopiť, kto je váš cieľový zákazník.

Ďalej identifikovať, na akých platformách tieto typy profilov používateľov trávia svoj čas. Keď ste identifikovali svojho ideálneho cieľového zákazníka, potom je čas na prvý krok tohto procesu:

Budovanie publika

Tu je potrebné nastaviť stratégiu a zamerať sa na to, ktoré sociálne siete majú najväčší zmysel pre jednotlivé publiká.

Azda najdôležitejšou časťou tohto procesu je analýza a „obnova“ publika v priebehu roka.

Určite by ste mali plánovať retargeting a testovanie nových publík v priebehu roka.

Ak túto časť nezaradíte, riskujete, že sa zameriate na nesprávne zvolených ľudí, čo v konečnom dôsledku znamená vyhodenie peňazí do povestného kanála.

Ak však budete retargetovať a obnovovať svoj prístup, určite nájdete dynamické publikum, ktoré bude korelovať s vašou víziou.

V konečnom dôsledku môže mať samotná správa publika cenu zlata.

4. Pripravte sa na dominanciu videoobsahu

Túto frázu ste už v marketingu pravdepodobne počuli: obsah je kráľ. S miernym vylepšením pre rok 2024 by nová horúca fráza mala znieť: videoobsah je kráľ.

Nielen videá tvorené na platformách ako TikTok, Instagram a Snapchat, ale tiež potvrdzuje svoju dominanciu v reklamách na YouTube. YouTube Shorts, teda krátke videá zažívajú boom (na Instagrame sú známe pod názvom Reels)

S touto novou formou videa prichádza nový formát reklamy: vertikálne videoreklamy.

Marketéri by sa nemali zameriavať len na videomarketing vo všeobecnosti – rok 2024 je rokom, v ktorom je potrebné zdokonaliť video stratégiu.

Marketéri by mali uprednostňovať vytváranie pútavého a vysokokvalitného videoobsahu, ktorý je vhodný pre každú platformu, na ktorej bude dodaný.

Ak vás desí predstava vytvárania videoobsahu pre viacero platforiem, začnite tvorení obsahu o vašej značke a otestujte ich dĺžku, aká vám bude najviac fungovať.

Tieto videá môžu byť použité a recyklované na viacerých platformách a môžu byť použité pre organický a platený video obsah súčasne.

Nezabudnite vytvoriť rozmanitosť, aby vaši používatelia nevideli rovnakú správu alebo obsah na rovnakých platformách, čo môže znížiť efektivitu video marketingu.

5. Zamerajte sa na optimalizáciu používateľskej skúsenosti

Ak zistíte, že vaše predpredajové metriky sú priaznivé – napríklad vysoká miera zapojenia alebo vysoké CTR – ale nikdy nevedú k predaju, pravdepodobne nemáte problém s reklamou. Máte problém s používateľskou skúsenosťou.

V roku 2024 spotrebitelia očakávajú od značiek viac, najmä ak v tejto spoločnosti míňajú svoje ťažko zarobené peniaze.

Opýtajte sa sami seba, kedy ste si naposledy sadli a prešli procesom platby na vašom webe cez objektív zákazníka?

Ak si nie ste istí, kde začať s optimalizáciou vášho webu pre používateľov, tu je niekoľko nápadov, ako začať:

  • Pomocou nástrojov ako napríklad Hot Jar alebo User Testing získate skutočnú analýzu toho, ako vaši zákazníci interagujú a aké sú ich slabé stránky.
  • Prezrite si prostredie webových stránok na počítačoch a mobilných zariadeniach. Aj keď to môže byť samozrejmé, mnohé webové stránky stále zabúdajú na optimalizáciu pre mobilné zariadenia.
  • Uistite sa, že všetky relevantné výzvy na akciu (CTA) sú nad záhybom stránky – áno, aj na mobilnom zariadení.
    Skontrolujte rýchlosť svojho webu.

Toto sú položky, ktoré by sa mali neustále monitorovať a nie iba nastaviť a zabudnúť na ne, čo sa bohužiaľ stáva dosť často.

Optimalizácia používateľskej skúsenosti s webovými stránkami môže mať pozitívny vplyv na tieto platené kampane a zvýšiť vám obraty.

6. Používajte nástroje AI vo svoj prospech

Pre marketingových lídrov je rok 2024 skutočne časom oprieť sa o jeho výhody namiesto toho, aby utekali pred nevyhnutným pokrokom.

Nejde o to, či použiť AI alebo nie. Ide o to, ako využiť AI vo svoj prospech. Zatiaľ čo spoločnosti sprísňujú svoje rozpočty a znižujú zamestnancov, od PPC marketérov sa neustále žiada, aby urobili viac za menej.

Tu prichádza na scénu AI

V skutočnosti môže používanie AI posilniť vašu návratnosť investícií pre platené mediálne kampane všetkých druhov (bez ohľadu na to, aký kanál uprednostňujete).

Jedným zo spôsobov, ako to môžete urobiť, sú prostriedky AI generované spoločnosťou Google (momentálne vo verzii beta). Pomocou svojho riešenia umelej inteligencie založenej na Gemini tento nástroj umožňuje efektívnejšiu tvorbu kampaní a generovanie reklamných prostriedkov vrátane obrázkov, nadpisov a popisov reklám.

Vďaka kombinácii kreativity a strojového učenia majú vaše reklamy potenciál ísť ďalej než kedykoľvek predtým.

Mám otázku
💬 Potrebujete pomôcť?
Chat
Dobrý deň 👋
Ako Vám pomôžeme? 🧑‍🚀